Két éve említették meg először hogy készül, a népszerű 2006-os lövölde mobilizált változata. Akkoriban még nem nyújtott túl szép látványt, mivel eredetileg nem iPhone-ra fejlesztették (ha tippelnem kéne akkor valami WindowsMobile eszközre).
Mostanra szinte mindenre fény derült. Fontos tudni, hogy a játék nem az eredeti lövölde átirata, hanem egy teljesen új epizód, 5 pályával, ami több órányi szórakozást ígér nekünk. A játékmenetet, az ellenségeket, és az 5 használható fegyvert az eredeti verzióból örökölte a produktum.
Ez mind jól hangzik, magam is többször végigjátszottam Prey eredeti változatait, x360-on és PC-n egyaránt, így az iPhone változatot is örömmel próbáltam ki.
Bár ne tettem volna. Hatalmasat csalódtam. A grafika egyáltalán nem szép, a textúrák még csak-csak elfogadhatóak, de a modellek kidolgozottsága elég vérszegény más iPhone-os lövöldéhez képest. Nagyon látszik, hogy nem ezen a platformon kezdődött meg a fejlesztés. De mint tudjuk, a grafika nem minden, hisz ha nem is lett díjnyertes a kinézet, ütős játékmenettel el lehet feledtetni a kidolgozottság hiányát.
De nem így lett. Az irányítás borzalmas, annak ellenére, hogy szabadon elrendezhetjük az irányítókarokat, és a fegyverváltó területet a képernyőn. Ez lenne „a kiválló iPhone-os Duke Nukem 3D” irányításának továbbfejlesztett változata. Hát nekem nem jött be. Mindegy hogy az analóg karos irányítást választjuk, vagy a digitális irányító gombokat, a végeredmény ugyan az. Ha mondjuk előre haladunk, és közben az ujjunk véletlenül kicsúszik az irányító területről, akkor a mozgás megáll. Persze, ez az élethű ha egy kontrollert akarunk szimulálni, de talán nem ennek kellet volna lenne a célnak. Más játékoknál érdekes módon nincs ilyen gondom.
Szóval ennyi, normál teszt nem várható a játékról addig amíg ki nem adnak egy olyan változatot amit élvezetes irányítani. Én nem fogok ezzel szenvedni az biztos.