DooM: Resurrection - Játékteszt

 2009.07.21. 21:21

Szerintem mindenkinek ismerősen cseng a játék neve. A DooM-ot (és még sok más játékot) fejlesztő iD Software, úgy döntött meglovagolják az iPhone sikerét, és kiadnak egy hordozható változatot. Nem ez volt a cég első próbálkozása a platformon. A szintén nagysikerű Wolfeinstein 3D-t már korábban átportolták, de sok kritikát kapott az irányítás miatt.

 

A DooM: Resurrection esetében újragondolták a „hogyan készítsünk FPS-t hordozható kütyüre” című teóriát, és szerintem jó irányban tapogatóznak.
Én az  1.0 (build 4307) verziót használtam. Kezdjük is el az aprítást! 

A játék ikonja szerintem tetszetős, és teljesen egyértelmű. Azt is rögtön sejteti hogy ennek a játéknak bizony a DooM 3-hoz lesz a legtöbb köze.
 
A menü:
 
Ha rábökünk az indítóikonra, rövid egy rövid Loading után rögtön a menüben találjuk magunkat. Ezt is leginkább a DooM 3-hoz lehetne hasonlítani, a háttérben forog a mars, előtte a DooM logó, alatta 4 menüpont. Tehát nem zsúfolták túl, teljesen egyszerű és átlátható lett. A New Game gomb szerintem egyértelmű, akárcsak a Resume jelölésű. A Free Play résznél pedig újra végigjátszhatunk egy adott pályát, mondjuk másodjára már nehezebb fokozatban. A nehézséget 4 lépcsőben állíthatjuk. Az About résznél találjuk a segítséget, ahol leírják az irányítás módját, továbbá megtekinthetjük a játék készítőinek listáját. Megtekinthetjük a cég további játékait is, és Support is van, bér ezekhez a játék a web böngészőért nyúl. Talán egyeseknek feltűnt, hogy nincs Option rész. Ezt a szerepet az in-game menü tölti be. Itt kalibrálhatjuk a mozgás érzékelőt, fordított célkereszt vezérlést is kérhetünk, a lövés/fedezék gombokat is felcserélhetjük, elmenthetjük a játékot, kikapcsolhatjuk a feliratokat, és világosíthatunk a pályákon.
 
Játékmenet:
 
Ha új játékot kezdünk, akkor játék egy mini tréninget csináltat velünk, ahol elmagyarázza, hogy melyik gomb mire jó és az irányítás mikéntjét is bemutatja. Na ez itt az érdekes, új, de meglepően jó rész.
Merthogy a pályán való mozgást, és a körbenézést nem mi végezzük, hanem az teljesen automatikus. Mi csak acélkeresztet pozícionálhatjuk, lőhetünk, újratárazhatunk, fegyvert válthatunk, és esetenként fedezékbe húzódhatunk. Persze így nem is fognak a hátunk mögül ránk támadni, de szerintem abszolút nem is hiányzik a dolog. Amolyan játéktermes feeling. Fegyver ügyileg jól ellátnak minket. Egyszerre 3 darab lehet nálunk. Az első egy kifogyhatatlan kis golyószóró (legalábbis a legkönnyebb nehézségi szinten, mert én úgy használtam), később felvehetünk a második helyre egy Shoot Gun-t (sörétes puska), a harmadik helyen lévőt pedig mindig cserélgetjük kötelező jelleggel. Idáig forgótáras golyószórót, plazma lövőt, és láncfűrészt sikerült használnom. Sajna még van 1 pálya amin nem tudtam keresztül jutni, talán ott lapul még valami fegyver.

A fegyver animációval sem voltam tökéletesen elégedett. Ha már mobil játék, akkor leginkább a régi Ngage-es Ashen-hez tudnám hasonlítani. Az fegyver újratöltése itt is kb. 3 képkockából áll, de enyhítő körülmény, hogy az is 3D-s nem úgy mint az Asheen-ban.
Ellenfelekből viszont lehetett volna többféle is, merthogy összesen kb. 10-12 féle van és én ezt keveselltem.  Ez a játék elején volt igazán zavaró amikor még tényleg csak 1-2 féle zombi került elénk. De később sem lett jobb, a játék vége felé pedig elütnek a zombik, nem küld már ránk többet és ezt egyszerűen nem értem. Ezt csak az teszi elfogadhatóbbá, hogy néha kapunk főellenségeket is.
 
Összesen 8 pálya van, abból 6 a Marson lévő támaszponton játszódik, kettő pedig a démoni világban. Sztorija is van a játéknak, ezt ment közben szövegesen kapjuk, de sajnos nem narrálják a szöveget(nem olvassa fel egy hang), így ez nekem nem jött be, így csak gyorsan végigpörgettem a szöveget.
 
Grafika:
 
Egyszerűen kiváló, a maximumig kiaknázza szegény iPod-om képességeit. Olyannyira hogy néha (ha nincs elég szabad RAM) a játék indításakor figyelmezteti a felhasználót, hogy jobban járna ha újraindítaná a kütyüjét.
A textúrák alacsony felbontásúak, de szépen el vannak mosva. A modellek is egészen jól ki vannak dolgozva, és a környezet is jól mutat. De ezt leginkább egy úgyis videón lehet látni.
 
Hangok:
 
A fömenüben kemény Rock zene szól, bövebben nem tudnám definiálni (nem az én műfajom), kikapcsolni nem lehet. A játék alatt nincs zene, de ugye a gyári zenelejtászó szerencsére tud futni a háttérben is tehát megoldható a saját zene is. A menü hangok, és a játékbeli hangok egy az egyben a DooM3-ból lettek átemelve, szerintem kifejezetten kellemesek.
 
Konklúzió:
 
Élvezetes kis játékot sikerült összeütnie az iD Software-nek. Ha valami akcióban 10 dollár alatt hozzá tudunk jutni, akkor nem is kérdéses: Tisztán megéri!
Még azzal az egy-két zavaró dologgal együtt is amit említettem.
Végeredmény: 10/8
(valamit kell hagynom a 3D-s Ganstar-ra is.)
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mobile-games.blog.hu/api/trackback/id/tr631259671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.MM. 2009.07.22. 08:55:47

Wow! Első cikk és egy ilyet kapunk...! Gratulálok! Nagyon jó lett...:D

Mobilefan · http://mobile4me.blog.hu/ 2009.07.25. 16:11:47

Köszönöm, remélem kisebb kaliberü játékokat is szívesen fogad a jónép. Mert most kettő olyat terveztem.

ifjuver 2009.08.02. 00:59:15

Nem rossz, de a c2doom a nokiámon simán leveri. Csak rátolom a doom3 wadot éééés. Amúgy jó kis teszt, még a játék ikonját is külön letesztelted :))

Mobilefan · http://mobile4me.blog.hu/ 2009.08.02. 02:50:31

Ez az ikonos dolog a Nitro Street Racing teszt alapján jött, de szerintem ad egy új nézőpontot. Lagalább van mit olvasni :P
süti beállítások módosítása